PROTOCOL NORDIC WALKING WEKELIJKS



Iedereen dient zich aan de maatregelen te houden, welke genomen zijn om het verspreiden van het COVID-19 virus tegen te gaan. Belangrijke punten bij de herstart in heel Nederland, zijn het leren omgaan in groepsverband in de anderhalve meter samenleving en het gegeven dat wij voorlopig in groepen van maximaal 10 personen mogen gaan trainen. Dit is inclusief de trainer. Dat laatste is voor ons geen probleem.

Een nieuwe periode breekt aan. Om dit goed te laten verlopen, vraag ik je dit protocol goed door te lezen:
We moeten de genoemde regels echt allemaal volgen, aangezien de gemeente zal controleren of wij ons aan de gemaakte afspraken houden.
Het weer gaan Walken, brengt een risico van verspreiding van het COVID-19 virus met zich mee voor ons zelf, andere sporters en die van mij zelf. Ik reken dan ook op jullie allerbeste inzet en discipline om de regels zoals opgesteld na te leven.
Blijf thuis als je zelf ziek bent of indien één van de huisgenoten klachten/koorts heeft!!!

VÓÓR de tocht (THUIS)
  • Lees alle nieuwe regels op dit formulier goed door
  • Kijk goed naar de lestijd(en): woensdag EN donderdag 10.30 uur!
  • Bedenk of je je goed voelt voor de tocht!
  • Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden
  • Ben je 70 jaar of ouder of heb je een kwetsbare gezondheid?

  • Wees extra voorzichtig
  • Als je niet kunt komen, laat dit mij weten (telefoon of appje)
  • Neem indien gewenst een flesje water mee
  • Ga nog een keer naar het toilet voor de les
  • Was vlak voor je vertrekt je handen
  • Denk eraan meerijden met een niet huisgenoot is nog niet toegestaan!

  • AANGEKOMEN BIJ HET VERZAMELPUNT OM TE STARTEN
  • Houd tijdens het wachten/verzamelen 1,5 meter afstand
  • Schud geen handen
  • Laten we met elkaar eerst ‘inchecken’.
  • Dat is jezelf uitspreken of iets van je afspreken voordat we aan de tocht beginnen. Hierdoor komt er ruimte en rust in je hoofd en hoef je onderweg je verhaal niet meer kwijt.

    TIJDENS DE TOCHT
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar én van mij!
  • Volg alsjeblieft mijn instructies op! Wijs ook elkaar erop!
  • Het zal erg lastig worden om ons aan de regels te houden! Dus let op!
  • Let op je voorganger! Stopt deze…stop ook direct en loop ‘niet in’.
  • Praat niet continu, want daardoor ga je dichter bij elkaar lopen en let je niet op anderen…en de schitterende natuur!
  • Blijf het liefst achter elkaar met veel ruimte; Ganzenpas!
  • Bekijken we een natuurverschijnsel, geef elkaar de ruimte zodat iedereen het kan zien! In een groepje bij elkaar staan gaat niet meer!
  • Bij ‘tegenliggers’ gaan we allemaal aan dezelfde kant van het pad staan of lopen. Roep het naar elkaar!
  • Wissel of leen geen dingen van elkaar.
  • Nies en hoest in je elleboog.

  • NA DE TRAINING
  • Helaas is het niet mogelijk om na afloop koffie of thee te drinken
  • Na de training kunnen we nog wel napraten
  • Ook hier geldt een onderlinge afstand van 1.5 meter
  • Geef elkaar de ruimte bij het vertrekken: ook dan 1,5 meter afstand

  • Ik kijk er naar uit om jullie allemaal in goede gezondheid en met sportieve zin weer te zien!
    Heb je nog vragen, bel mij dan gerust net zo vaak als je dat nodig vindt.

    Jacintha, telefoonnummer 06 30 31 55 73